Niepewny los placu zabaw w Klaudynie

Drukuj

W nawiązaniu do wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 27 czerwca 2019 r. (Sygn. akt VII SA/Wa 105/19) w sprawie obiektów małej architektury i miejsc postojowych na działkach nr ew. 721/1, 1272/11 przy ul. Lutosławskiego w Klaudynie (plac zabaw dla dzieci) zrealizowanych przez inwestora – Gminę Stare Babice, informujemy Państwa o sytuacji jaka ma miejsce:

  • Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił Decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego i poprzedzające decyzje Powiatowego Inspektora Budowlanego w przedmiocie umorzenia postępowania administracyjnego, co oznacza powtórne rozpatrzenie sprawy przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
  • Sąd w uzasadnieniu wyroku podważył zgodność zrealizowanego placu zabaw dla dzieci
    z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    pomimo, iż taką zgodność uznał Projektant złożonego projektu do zgłoszenia, a także Starosta Warszawski Zachodni przyjmując zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę do realizacji, a następnie zatwierdziła do realizacji Gmina Stare Babice będąca inwestorem i de facto autorem planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego.
  • Urząd na polecenie Sławomira Sumki Wójta Gminy Stare Babice w trybie pilnym przygotowuje alternatywne lokalizacje w razie konieczności przeniesienia placu zabaw dla dzieci.
  • Wójt Gminy Stare Babice po przeprowadzeniu wewnętrznej kontroli dotyczącej potencjalnych uchybień lub zaniedbań podejmie decyzję odnośnie dalszego toku postępowania.
  • Na chwilę obecną decyzja, co do dalszego postępowania w powyższej sprawie, wyrokiem sądu, spoczywa na Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego i od jego decyzji zależał będzie dalszy los placu zabaw.

Przypomnijmy, że plac zabaw powstał w okresie intensywnej kampanii wyborczej ubiegłej kadencji, a jego budowa przebiegała w ekspresowym tempie.

Uroczyste otwarcie placu zabaw w Klaudynie nastąpiło rok temu, 30 maja 2018 r.

Koszty poniesionych nakładów na podstawie posiadanych dokumentów przedstawiają się następująco:

Koszt realizacji placu zabaw dla dzieci wyniósł minimum 762 tys. zł, a w przypadku wydania decyzji przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego o konieczności rozbiórki i zagospodarowania działki zgodnie z przyjętym planem miejscowego zagospodarowania przestrzennego należy uwzględnić koszty prac rozbiórkowych, a następnie ponownej realizacji inwestycji w innej lokalizacji.

O dalszym przebiegu sprawy będziemy Państwa na bieżąco informować.

Załącznik: