Babicki budżet partycypacyjny 2016

Drukuj

Szanowni  Mieszkańcy

Rusza pierwszy babicki budżet partycypacyjny (inaczej budżet obywatelski) – to proces decyzyjny,
w ramach którego mieszkańcy współtworzą budżet gminy Stare Babice współdecydując o dystrybucji określonej puli środków publicznych.

Założeniem budżetu partycypacyjnego jest wyodrębnienie kwoty  650 000 zł, o której wydatkowaniu w całości zdecydują Państwo poprzez zgłaszanie swoich propozycji, a następnie przez wybór  tych, które - Państwa zdaniem - będą zasługiwały na szczególną uwagę.

Jestem przekonany, że przekazanie mieszkańcom Gminy Stare Babice czynnej możliwości wyboru sposobu wydatkowania środków z budżetu Gminy przyczyni się do zainicjowania interesujących projektów.

Gorąco Państwa zachęcam do aktywnego włączenia się w realizację tego przedsięwzięcia. 

Wierzę, że Państwa pomysłowość i zaangażowanie przyczynią się do jak najlepszego wydatkowania środków pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego.

Wójt Gminy
Krzysztof Turek

Poznaj zasady babickiego budżetu partycypacyjnego na rok  2016 r. (w załącznikach >>>)

  1. Zarządzenie Nr 61/2015 Wójta Gminy
  2. Zarządzenie Nr 63/2015 Wójta Gminy
  3. Regulamin przeprowadzenia budżetu partycypacyjnego w gminie Stare Babice na rok 2016
  4. Formularz zgłoszeniowy z propozycją projektu do budżetu partycypacyjnego w Gminie Stare Babice na rok 2016
  5. Lista osób z danego obszaru terytorialnego popierających propozycję projektu do budżetu partycypacyjnego w Gminie Stare Babice na rok 2016
  6. Karta do głosowania na projekty do budżetu partycypacyjnego w Gminie Stare Babice na rok 2016
  7. Wzór oświadczenia dla mieszkańca będący cudzoziemcem  nieposiadającym numeru PESEL
  8. Wyciąg z ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r poz.594 z późn.zm.)

Etapy realizacji budżetu partycypacyjnego:

  1. Akcja informacyjna dotycząca budżetu partycypacyjnego – prowadzona przez cały okres realizacji budżetu partycypacyjnego;
  2. Zgłaszanie propozycji projektów – od dnia
    20 kwietnia 2015 r. do dnia 19 maja 2015 r.;
  3. Weryfikacja i opiniowanie formalno-finansowe zgłoszonych projektów – najpóźniej do dnia 26 maja 2015 r.;
  4. Wybór projektów pod głosowanie – od dnia
    1 czerwca 2015 r. do dnia 5 czerwca 2015 r.;
  5. Sondaż internetowy na temat projektów poddanych pod głosowanie – od dnia
    8 czerwca 2015 r. do dnia 12 czerwca 2015 r.;
  6. Głosowanie mieszkańców na projekty – od dnia
    15 czerwca 2015 r. do dnia 26 czerwca 2015 r.;
  7. Ogłoszenie listy projektów do realizacji  – do dnia 15 lipca 2015 r.

Podział Gminy na obszary terytorialne:

Zgłaszanie projektów i zapytania:
naszbudzet@stare-babice.waw.pl